X
Ladattava materiaali / Alakoulu, 1.–3. luokat

Säästämishippa

Valitaan oppilaiden joukosta 1–2 hippaa. Hippa yrittää ottaa muita oppilaita kiinni. Kiinniottamisen voi estää sillä, että menee kyykkyyn ja sanoo jonkun asian, jota voi säästää.

Jos oppilas ei keksi säästämisen kohdetta ennen kuin hippa saa hänet kiinni, niin hän jää paikalleen hyppimään. Toiset oppilaat voivat käydä pelastamassa kiinni jääneen kertomalla hänelle asian, jota voi säästää.

Hox! Sama oppilas ei voi joka kerta pelastautua samalla säästämisen kohteella, vaan tarkoituksena on keksiä uusia säästettäviä.

Vaihdetaan hippoja pari kertaa leikin aikana. Muita aiheita hippaleikkiin edellä mainituilla säännöillä

  • Mitä voi kierrättää?
  • Mitä voi harrastaa maksuttomasti?
  • Missä voi kohdata mainoksia?
  • Asioita, joita voi mainostaa?
  • Asioita, jotka maksavat yleensä kaupassa alle 2 €/5 € / yli 10 €?

Kesto: 20 minuuttia

Julkaisija/Tekijä: Talous ja nuoret TAT

Julkaistu: 09/2019

Avainsanat: säästäminen, kierrättäminen

Siirry materiaaliin