X

Vastuullisuus kiinnostaa yhä useampaa kesätyönantajaa. Samalla parhaista kesätyöntekijöistä kilpaillaan myös enenevissä määrin. Perusasioilla on yhä vaikeampi tehdä vaikutusta tulevaisuuden osaajiin. Tällä hetkellä Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa on mukana jo lähes 500 yritystä ja määrä kasvaa jatkuvasti.

Työnantajille kesätyö on ainutkertainen tilaisuus tehdä hyvä ensivaikutelma tulevaisuuden työntekijöihin. Hoitamalla kesätyöasiat vastuullisesti työnantaja voi varmistaa vetovoimansa, kun kilpailu osaavasta työvoimasta kiristyy.

Myös suuri yleisö odottaa työnantajilta vastuullisia tekoja. Vastuullinen kesäduuni on työnantajalle mahdollisuus kantaa vastuunsa nuorista – ja kertoa siitä.

Nuorille Vastuullinen kesäduuni -logo on lupaus onnistuneesta kesätyökokemuksesta. Vastuullisessa kesätyössä tienaa omaa rahaa, mutta se myös kehittää nuoren työelämätaitoja ja luo positiivisen kuvan työelämästä. Vastuullinen kesäduuni -kampanjasivusto tarjoaa kesätyönhakijoille myös vinkkejä ja tukea kesätyön löytämiseen ja hakemiseen.

Kesätyöt ovat tärkeä välietappi nuoren matkalla aikuisuuteen ja on tärkeää, että nuorille saadaan tarjottua hyviä kesätyökokemuksia, jotta meillä tulevaisuudessa on motivoituneita työntekijöitä.

Tavoitteenamme on tarjota yli 100 000 vastuullista kesätyöpaikkaa 14‒29-vuotiaille ensi kesänä!

Vastuullinen kesäduuni on Oikotie työpaikkojen luotsaama kampanja, jonka pääyhteistyökumppaneita ovat EK, Telia, Destia, S-Ryhmä, Kojamo, ManpowerGroup, Lassila & Tikanoja, Talous ja nuoret TAT ja T-Media.

Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja -todistus.

Tutustu myös