X

Lukion digitaaliset bisneskurssit käyntiin

TATin Yrityselämän nuoret sukupolvet -hanke kehittää parhaillaan kahdeksaa kansainvälisen liiketoiminnan kurssia toiselle asteelle. Digitaalisia bisneskursseja pilotoidaan tästä viikosta lähtien 11 eri lukiossa.

Ensimmäinen kurssi Myynti, markkinointi ja kaupallistaminen koostuu kuudesta osasta: oman talouden hallinnasta, globaaleista markkinoista, kaupallisuudesta ja brändeistä, markkinoinnista, ratkaisumyynnistä ja ostoprosesseista, sekä asiakastapaamisen työvälineistä.

Ensimmäinen kurssi sisältää myös ilmiöpohjaiseen oppimiseen perustuvia laajempia tehtäväkokonaisuuksia, joihin yrityskumppanit tarjoavat autenttista materiaalia. Ensimmäisen kurssin ilmiötehtävän on nimeltään Lidlin Grillimaisteri. Siinä opiskelijat mm. tutustuvat aitoon markkinointisuunnitelmaan ja ideoivat lopuksi oman suunnitelmansa. Parhaat suunitelmat esitellään Lidlin asiantuntijoille.

TATin bisneskurssien digitaalinen oppimisalusta Claned palkittiin äskettäin koulutusalan Worlddidac 2016 -tunnustuksella. Suomalaisyrityksen asiakkaisiin kuuluu mm. YK.

Yrityselämän nuoret sukupolvet -hankkeen pilottivaiheessa lukuvuonna 2016–2017 mukana olevat lukiot:

  • Lauttasaaren kansainvälisen liiketoiminnan lukio
  • Tampereen normaalikoulun lukio (Business Norssi)
  • Ounasvaaran lukio
  • Kaustisen musiikkilukio
  • Karstulan lukio
  • Muuramen lukio
  • Porin lyseon lukio
  • Kallaveden lukio (Kuopio)
  • Lauttakylän lukio (Huittinen)
  • Valkealan lukio
  • Gymnasiet Lärkan

Lue lisää: Yrityselämän nuoret sukupolvet -hanke